måndag 1 mars 2010

Loppis by Carro

Nu kommer ett blogginlägg tillägnat och inspirerat av Carro. Jag ringde henne i går
för att få bra tips om vilken loppis vi (jag och min familj som var på besök) skulle ta
oss till. Carro hade så klart full koll och mellan allt fnitter tipsade hon om Märrgårds
loppis. Men först var vi uppe på Gullgården på norra berget och käkade lunch.



Syrran åt räkmacka.




Kaffekoppen. Foto: Kristoffer.



Vi var de enda besökarna denna söndag.



Inne fanns det massa fina glas som jag inte har någon plats för.



En uppsättning saftglas, 6 st, med tillhörande karaff: 30 kr (=dröm). Köpte inte såklart.



Riktig loppisklassiker har jag förstått.



Pappa fick sig en tankeställare: Är Volvo livet?



Mamma tyckte grisarna var de fulaste hon sett. Jag menade att det förmodligen var
tal om grisarnas grisar. Idévärldens gris. Om jag skulle förklara vad en gris var för
ett barn så skulle jag visa barnet en av de där grisarna.




Mina loppisfynd
Potatismosare
Modesty Blaise-klocka
Solglasögon
Fake-armékniv
                        
50 kronor

8 comments:

samantha 1 mars 2010 kl. 12:25  

digga klockan steeenhårt

krille the man 1 mars 2010 kl. 15:58  

tja tack för vistelsen det var en jätte trevlig helg.villka fina bilder specielt den som kristoffer har tagit.
kristoffer

Carro 1 mars 2010 kl. 18:03  

Åååh! Ni hitta dit. Gud va kul! Bra grejer du hitta. Top notch! Hade hon kvar hundarna?

Tobias Welander 1 mars 2010 kl. 18:15  

Krille: Ja, framtiden ser ljus ut för dig.

Carro: Ja vi hittade! Vi tänkte inte på att det skulle vara askallt så det blev ett ganska kort besök.

Hundarna var kvar, hon hade en alldeles ny också.
Och jag glömde skriva att hon kom ihåg när ni var där. "Det var de som köpte en byrå va? De var lite 50-60tal.."

Ida Gustafsson 3 mars 2010 kl. 21:17  

Åh, det var fina loppisprylar.
Fast loppiskvinnan har fel, det var ju en miniorgan som vi köpte. Och en stol som vi vände om och lämnade tillbaka. Av uppenbara skäl.

Tobias Welander 4 mars 2010 kl. 21:20  

Jag har upptäckt att det var Malin hon syftade på. Hon köpte tydligen en byrå.

Elina 14 mars 2010 kl. 13:43  

Haha, KISSTOLEN!

Pixie 21 april 2012 kl. 10:38  

Åhh klockan! Jag hade en sådan men den tappades bort :(

About

Mitt foto
Göteborg, Stockholm, Sweden
Fotograf Göteborg cargocollective.com/tobiaswelander/

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP