onsdag 17 februari 2010

Medievärlden.

Det finns mycket med medier och tidningar som stör mig för tillfället. Jakten på läsare och lätta nyheter
känns stor.

En sak som stör mig är bevakningen av Moderaternas "valfusk". Medierna drar igång värsta drevet för att
några stureplansmoderater har betett sig oetiskt i samband med ett provval. Detta är något som kanske rör
partiets medlemmar jättemycket och det kan självklart beröra väljarna en aning, men jag har svårt att se hur
det är befogat att Fredrik Reinfeldt ska behöva stå till svars för detta i riksmedierna. Moderaterna har
interna förtroendeproblem, det är inte nån jävla fara för demokratin.
Att jag kanske tycker det är kul när Moderaterna får dålig publicitet väger inte upp för den dåliga
journalistiken jag stör mig på.

En annan sak som stör mig är dessa opinionsundersökningar som alla tidningar smäller upp på förstasidor.
Fy fan va billig journalistik. Läs Jesper Strömbäck och kolla på när han var med i Agenda.

2 comments:

1000 orsaker 17 februari 2010 kl. 12:15  

Fusk i provvalet rör inte bara Moderaterna eftersom det är provvalet som utgör grunden för vilka som senare får plats i riksdagen och därmed sitter med och styr landet.

Martin 17 februari 2010 kl. 13:01  

Hej Tobs,

Läs denna;
http://en.wikipedia.org/wiki/Christine_Chubbuck

About

Mitt foto
Göteborg, Stockholm, Sweden
Fotograf Göteborg cargocollective.com/tobiaswelander/

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP