måndag 28 november 2011

Fortfarande Singapore.

Förutom att blixten precis slog ner bredvid mig så är det världens oväder ute. Himlen har öppnat sig osv. Jag är ganska glad att jag valde att stanna hemma för att ha en dag vid polen, vilket jag också hunnit ha innan ovädret kom. De andra är nu ute på stan i detta skitväder.

Sen sist har vi hunnit göra en massa saker. I fredags hade vi grillfest vilket innebar att en massa vänner och bekanta till Linnea och Mathias kom hit och vi åt och drack vid poolen. Det blev en riktigt fin kväll som resulterade i att jag somnade i soffan. Medan jag sov i soffan lade mina vänner blöta kökshanddukar på mig och fotograferade glatt.

I går var vi ute på en "vacker ö" (som jag tror hette Sentosa). Ön är riktig men allt som är på ön känns fejk. Dels finns där ett "Universial Studios"-nöjesfält. Vi låg mest på stranden och badade. Fantastiskt. På kvällen åkte vi till Little India. En fantastisk liten stadsdel med mycket liv och rörelse. Kvinnorna lyste dock med sin frånvaro då Little India bebos av gästarbetande män från Indien och Pakistan.

Singapore är kanske inte världens "mysigaste" stad, som man tänker sig Paris eller så, men folket här är väldigt trevliga och man känner sig liksom välkommen här. Det kanske beror på att det är en stad med väldigt mycket immigranter.

En annan sak med den här stan är att de har väldigt låga pissoarer. Alltså RIKTIGT låga. Jag skulle alltså kunna stå på knä och ändå nå upp till de flesta pissoarerna. Dessutom finns det alltid en eller ett par som sitter ännu lägre och då snackar vi typ en decimeter ovan mark. Jag skulle kunna ligga ner och ändå nå upp till pissoaren.
Nog om det.


Mathias grillar i mitten.


Mathias gör en halv bakåtvolt från Robins axlar.


En av två bilder jag ha ta i Little India innan kameran dog.

2 comments:

Anonym 4 december 2011 kl. 12:13  

Fina bror! Det är mysigt att läsa dina inlägg. Hoppas Australien bjuder på lika mycket spänning som Singapore.

We miss you
David&Mikaela

Tobs 6 december 2011 kl. 00:43  

Och saknar ju er jättemycket! Ses ganska snart!

About

Mitt foto
Göteborg, Stockholm, Sweden
Fotograf Göteborg cargocollective.com/tobiaswelander/

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP