onsdag 14 december 2011

Apollo Bay

Jag spenderar nu några dagar vid Apollo Bay. En liten småstad tre/fyra timmar väster om Melbourne. Det är fantastisk natur, en sorts blandning av tropisk kust med palmer och Irländska kullar med betande får.

På bilden ser ni utsikten från vandrarhemmet där jag bor (det blev alltså ingen camping och tur var väl det för kallt är det).

I går hängde jag hela dagen med en australiensisk familj som hade två små barn, Ryan 3 år & Tara 2 år, som pratade både engelska och franska. Ända sedan start har de haft franska barnflickor just för att de ska lära sig. Tvåspråkig vid två års ålder, det är inte illa.
De tog med mig på utflykt till en regnskog en bit här ifrån. Det kändes som att gå runt i en filmstudio, overkligt.

Nu ska jag ner på stan, ta en kaffe och läsa lite bok. God Jul och ses snart!

0 comments:

About

Mitt foto
Göteborg, Stockholm, Sweden
Fotograf Göteborg cargocollective.com/tobiaswelander/

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP